BLACK AND BLUE
نوشته شده توسط : امیر

هنگامی که آلیشیا وست جانباز جنگ عراق به عنوان یک تازه کار پلیس به محله قدیمی خود در نیواورلئان باز می گشت ، خود را در آنجا می بیند که در جبهه ها قرار دارد: دوستان و همسایگان سابق او نمی خواهند که دیگر کاری با او داشته باشند زیرا او پلیس است (= "آبی ") است. همکاران جدید او (فاسد) زن سیاه پوست (= "سیاه") را به عنوان یکی از خود نمی بینند. کارگردان  دون تیلور (" متجاوز ") و نویسنده  پیتر اچ داولینگ (" پرواز ") تریلر اکشن خود را راه اندازی کرد " سیاه و آبی"با صورت فلکی نویدبخش که تضاد یک تقابل مبهم با وضعیت انفجاری جامعه-سیاسی در برخی از شهرهای بزرگ ایالات متحده بین جنایات خارج از کنترل و یک دستگاه پلیس ناکارآمد و بعضاً نژادپرستانه دارد.

اما اگرچه تایلور برای فیلمبردار ایتالیایی  دانته اسپینوتی است("گرما" ، "LA محرمانه" و "خودی") که در واقع بارها و بارها نیو اورلئان را به عنوان مکانی غیرقابل مهار و غیرقابل تحمل در تصاویر شدید جوی می پیچاند ، "سیاه و آبی" تا عنوان و قول سناریو خود زندگی می کند. فقط در صحنه های انفرادی در عوض ، تیلور با پیشرفت بازی ، و همچنین خوش ساختگی های دست ساز و سخت ، بلکه همچنین اسلات اکشن کاملاً عمومی ، بیش از پیش به کلیشه های ژانر معمول اعتماد می کند. آرزوی موفقیت او:  نائومی هریس در نقش اصلی صخره می کند!


این فیلم را تقریباً تک دست انجام می دهد: نائومی هریس به عنوان سرباز سابق آلیشیا وست.


بعد از سه هفته مشغول کار در یک منطقه مشکل دار در نیواورلئان ، آلیشیا ایده آل گرا ( نائومی هریس ) فهمید: به عنوان یک گشت زن سیاه ، این کار را آسان نخواهد کرد! اوضاع هنگامی که او به هنگام استفاده معمول از دوربین بدن خود ، که به معنای واقعی کلمه گروهی از فروشندگان مواد مخدر را اعدام می کند ، فیلم می کند ، همکاران را فاسد می کند. اگرچه آلیشیا از مجروح فرار می کند ، اما او باید سعی کند دوباره به ایستگاه پلیس بازگردد تا فیلم را در سرور پلیس بارگذاری کند.

اما توطئه در این بخش بسیار گسترده تر از آن است که آلیشیا در ابتدا مشکوک بود. و بدتر از این ، تری مالون ، پلیس فاسد متقاعد شد (گاهی اوقات حتی به ضخیم: Frank Grillo)) پادشاه گانگستری محلی داریوش (" قفس قفس " لوکس مارول : مایک کلتر ) سپس که این آلیشیا بود که دلالان را شلیک کرد. تنها ، متحیر ، بی اراده تر آلیشیا ، میلو ( Tyrese Gibson ) است که از کودکی او و یکی از کارمندان سوپر مارکت کوچک است که در آن او را در پریشانی گریخته است ...

نئومی هریس بزرگترین ترامپ است!

پس از درگیری های مختلف در سریال های تلویزیونی کودکان و نوجوانان انگلیس مانند "The Tomorrow People" ، مخاطبان بزرگسال برای اولین بار با نائومی هریس به عنوان یک بازمانده سخت در آخرالزمانی زامبی در وحشت آخر زمان دستگیره دنی بویل " 28 روز بعد " آشنا شدند. پس از آن چندین نمایش جالب در " معاون میامی " ، "دزدان دریایی کارائیب 2 + 3" و " Southpaw " به دنبال داشت. دانلود رایگان سریال دل قوی ترین عملکرد او تا کنون ، با این حال ، این بازیگر زن را در درام حیرت انگیز باری جنکینز از آمدن سن " مهتاب"، که پس از آن او به طور مستقیم با نامزدی اسکار پاداش داده شد. معروف ترین ، اما ، احتمالاً به عنوان خانم پولپنی در فیلم های جیمز باند با دانیل کریگ (حتی شخصیتی برای چهره وی در گفتگو بود). اکنون برجسته بارز "سیاه و آبی" نیز هست.

این را می توان در بعضی از صحنه های ابتدایی مشاهده کرد ، که همچنین نشان می دهد که اگر خالقان پیشوای تحریک آمیز خود را به طور مداوم دنبال می کردند ، ممکن است "سیاه و آبی" کجا تکامل یابد: آلیشیا آهسته صبحانه خود را در منطقه ای نه چندان دور از شهر انجام دهد. هنگامی که او به طور خودسرانه توسط دو پلیس متوقف شده و با تمام نیرو در مقابل حصار پرتاب می شود. "دنبال چه چیزی در محله من هستی؟" یکی از آنها به او فریاد می زند. او ادعا می کند که وقتی مأمور دیگر شناسنامه خود را پیدا کند در آنجا زندگی می کند و با اکراه اجازه می دهد تا این دو نفر را از او بیرون کنند. بهانه زیر حتی حرف چندانی هم نیست: "شما می دانید چطور است ..." این برخورد به راحتی می توانست یک لحظه ساخت کلیشه باشد ، اما این مسئله در حال حاضر مانع از بازی هریس می شود ،

نه سیاه و نه آبی

در طی یک سکانس مشابه دلسرد کننده ، آلیشیا مورد ضرب و شتم ، در حالی که از همسالان فاسد گریخته بود ، فرار می کند ، در چندین در محله که خودش یک بار بزرگ شده بود ، در چندین در را می کوبد. او در حال گدایی برای سرپناه است ، اما هیچ کس اجازه نمی دهد او را وارد کند. هر کس پاسخ می دهد به سختی آنها را رد می کند - بخشی از ترس از اینکه به چیزی کشیده نشود ، اما بیشتر به این دلیل است که لباس پلیس می پوشد. هریس نقش سرباز سابق تجربه شده در خانه را بازی می کند که در این صحنه ها نه تنها از نظر شایستگی ، بلکه ترس و وحشت از عدم پذیرش مداوم - نتیجه آن است که شدیدترین ده دقیقه فیلم ، که می تواند به همان اندازه در عراق بازی کند. به محض اینکه آلیشیا لباس آبی پوشید ، در سرزمین خودش دشمن است - تقریباً همانطور که زمانی در زمان جنگ بود.

به خصوص در نیمه دوم ، کارگردان تایلور به شخصیتهای کلیشه ای مثل صدای گول خورده "بد پلیس" سمیتی ( Beau Knapp ، " آرزوی مرگ ") یا ترولینگ در یک کت خز مسخره و بی مزه ، مثل یک دلال محروم از دهه هفتاد تکیه می کند. داریوش رئیس گانگستری به دنبال. علاوه بر این ، شلیک های بازیگری و تعقیباتی کلی وجود دارد که پیاده و با ماشین تعقیب می کنند. خروجی آنها نه تنها توسط بانک قابل پیش بینی است ، بلکه همه آنها خیلی طولانی طول می کشند.


تنها متحد: Tyrese Gibson به عنوان فروشنده سوپرمارکت Milo.


علاوه بر بازیگری همیشه باورپذیر و معتبر ، نائومی هریس از این نظر برجسته است که فقط Tyrese Gibson به عنوان تنها متحد آلیشیا در تمام دیوانگی های موجود است. در مقابل ظاهر نسبتاً اغراق آمیز او در شارژرهای "Fast & Furious" ، گیبسون به طرز شگفت انگیزی کارآمد و مهار نشان می دهد. در غیر این صورت ، چیزهای خاصی ارائه نمی شود. تقریباً در هر موقعیت و هر قطعه سالها پیش در " روز آموزش " ، " آبی تیره " یا سریال تلویزیونی " سپر " به روشی مشابه و غالباً جالب روایت یا تصویر شده است.

نتيجه گيري: عليرغم فرض نويدبخش و عملكرد نيومي هاريس "سياه و آبي" در پشت احتمالات خود است. سرانجام ، مدیر دون تیلور سپس بیش از حد بر روی یک یا دیگر کلیشه ها قرار می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: